Нова система моніторингу втоми водія від Volvo Cars використовуватиме датчики інфрачервоного світла
18.03.2014

ЗАВДЯКИ СИСТЕМАМ, ЯКІ ЗДАТНІ ВИЗНАЧИТИ ВТОМУ АБО ЗНИЖЕННЯ КОНЦЕНТРАЦІЇ УВАГИ ВОДІЯ, АВТОМОБІЛІ МАЙБУТНЬОГО СТАНУТЬ ЩЕ БІЛЬШ БЕЗПЕЧНИМИ. ТАКІ СИСТЕМИ ЗМОЖУТЬ ВИЗНАЧИТИ, ЧИ ЗАКРИВ ВОДІЙ ОЧІ АБО В ЯКУ СТОРОНУ ВІН ДИВИТЬСЯ.

"Схожі рішення дозволять водієві більше довіряти своєму автомобілю. Він знатиме, що автомобіль виручить у разі необхідності", - пояснює Пер Ландфорс (Per Landfors), інженер Volvo Cars і керівник проекту по створенню систем допомоги водієві.

Датчики, інтегровані в панель приладів, будуть здатні визначити, куди дивиться водій і наскільки широко відкриті його очі. Датчики також можуть визначити положення і нахил голови водія. Таким чином, системи безпеки отримують інформацію про стан водія, що дозволяє їм, при необхідності, надати допомогу в управлінні автомобілем. Наприклад, автомобіль не буде відхилятися від заданої смуги руху або не буде занадто близько наближатися до іншого автомобілю, якщо водій не звертає увагу на зближення або вихід зі смуги. Окрім цього, система безпеки зможе "розбудити" водія, якщо він почав засинати за кермом.

"Коли автомобіль буде здатний виявити, що водій втрачає концентрацію уваги, інші, вже існуючі сьогодні системи безпеки, зможуть бути налаштовані більш точно. У тому випадку, якщо водій уважно стежить за дорогою, в разі небезпеки системи будуть активовані на більш пізньому етапі. Якщо ж водій втрачає концентрацію, то системи активуються набагато раніше", - продовжує Пер Ландфорс.

Системи, про які йдеться: система контролю смуги руху, система попередження зіткнення з функцією повного автоматичного гальмування і адаптивний круїз-контроль з функцією підтримки заданої дистанції до автомобіля, що рухається попереду. Сьогодні ці опції доступні для всього модельного ряду Volvo, за винятком позашляховика XC90. Для цієї моделі вони стануть доступні після презентації її нової версії в 2014 році.

Технологія включає датчик, вбудований в панель приладів перед водієм. Невеликого розміру світлодіоди освітлюють водія інфрачервоним світлом, за яким стежить датчик. Інфрачервоне випромінювання не сприймається людським оком, а це означає, що людина за кермом не звертає увагу на це світло. Контролюючи переміщення очей, автомобіль зможе налаштовувати зовнішнє і внутрішнє освітлення за напрямком, куди дивиться водій. У тому випадку, якщо автомобілем користуються кілька осіб, система зможе розпізнавати їх та налаштовувати положення сидіння під конкретного водія.

"Датчик зможе проводити виміри різних точок на обличчі людини і це дозволить йому "впізнавати" водія. Водночас, слід пам'ятати, що автомобіль не зберігає ніяких зображень і не виконує функцію стеження за водієм", - говорить Пер Ландфорс.

Ця система вже встановлюється на експериментальних автомобілях. Volvo Cars також проводить дослідження зі своїми партнерами - Чалмерським Технологічним Університетом та Volvo AB. Мета досліджень - знайти ефективні методи визначення втоми або втрати уваги людини, що знаходиться за кермом автомобіля.

Система аналізу стану водія, в реалізації якої ключову роль відіграють спеціальні датчики, може відігравати вагому роль у створенні майбутніх автомобілів з системами автономного управління. Автомобіль буде оснащено технологією, за допомогою якої він зможе самостійно визначати, чи в змозі водій прийняти управління на себе в тому випадку, коли автономне керування не доступно. Датчик стану водія може стати частиною такого рішення.

Ця одна з багатьох технологій, які покликані допомогти Volvo Cars реалізувати свої стратегічні плани: до 2020 року жодна людина не повинна загинути чи отримати значні травми в новому Volvo.

Повернутися до списку

Інші новини

20.11.2017
20.11.2017
28.07.2017


Володар міста