BMW Zagato Coupe.
7.06.2012

На Concorso d'Eleganza Villa d'Este в цьому році була представлена чергова гучна світова прем'єра - одна з тих, завдяки яким виставка стає традиційним місцем зустрічі провідних світових автовиробників. Нею став унікальний продукт спільної роботи знаменитого міланського кузовного ательє Zagato і компанії BMW - BMW Zagato Coupé.

В результаті цього творчого альянсу було створено чудове, що викликає бурю емоцій купе, яке є втіленням найсміливіших ідей і фамільних рис автомобілів обох компаній. На створення єдиного в світі екземпляра BMW Zagato Coupé пішло багато годин копіткої ручної праці. Яскраве не забутнє купе, безумовно внесло свіжий струмінь у світові традиції кузовного дизайну...

Складно було б знайти більш вдале місце для презентації моделі, ніж одна з найпрестижніших виставок класичних автомобілів та мотоциклів Concorso d'Eleganza Villa d'Este. Захід, що проходить на березі мальовничого озера Комо, відрізняють ретельно підібрані експонати і обмежене число відвідувачів. Спочатку на Concorso збиралися представники різних студій кузовного дизайну, які демонстрували свої створені вручну в єдиному екземплярі творіння, і BMW Zagato Coupé в повній мірі відповідає цій традиції.

Створений для дороги

У розробці BMW Zagato Coupé обидва партнери керувалися міркуваннями реалістичності і практичності. «Zagato завжди пропонує своїм клієнтам автомобілі, повністю готові до негайної експлуатації на дорозі або гоночній трасі, - зазначив Андреа Загаття (Andrea Zagato), представник третього покоління родини на чолі компанії. BMW Zagato Coupé сертифікований для руху по дорогах загального користування і відповідає вимогам законодавства всіх країн. «Створити концепт, не призначений для їзди по звичайних дорогах, порівняно просто, - підкреслив пан Загаття. - Відсутність необхідності дотримуватися всі стандарти безпеки при зіткненні і захисту пішоходів відкриває найширші можливості для дизайну. Складність полягає в тому, щоб надати емоційну привабливість концепт-кара звичайному автомобілю. І ми вважаємо, що у випадку з BMW Zagato Coupé нам це вдалося ». Дійсно, нове творіння вже встигло продемонструвати свої чудові швидкісні характеристики на тестовому полігоні BMW.

Обидва партнери мають за плечима більше 80 років досвіду захопленої роботи над створенням різних автомобілями і більш ніж багату спадщину. На додаток до цього старший віце-президент концерну BMW Group по дизайну Адріан ван Хоойдонк (Adrian van Hooydonk) і Андреа Загаття є давніми шанувальниками робіт один одного. Зокрема, ательє Zagato двічі (в 2010 і 2011 роках) удостоювалось нагороди за кращий дизайн Concorso d'Eleganza Design Award. Проте в основі співробітництва двох компаній лежить щось більше, ніж визнання досягнень один одного - багаторічна дружба двох дизайнерів. Саме тому висловлена ??Андреа Загаття ідея спільної роботи досить швидко оформилася в рішення створити в Zagato автомобіль, в якому втілилася б кохання двох компаній до вишуканих автомобілів.

BMW і італійський дизайн.

Першим спортивним автомобілем BMW з виготовленим на замовлення італійськими майстрами кузовом стало купе на базі BMW 328, створене в 1939 році спеціально для чергового гоночного сезону, зокрема для Mille Miglia (на якій автомобіль в 1940 році здобув блискучу перемогу). У 1954 році BMW повернувся в Мілан, щоб закупити у Ренцо Ріволта (Renzo Rivolta), засновника компанії Iso, креслення, ліцензії

Майже шістдесят років по тому у компанії з'явилася можливість відновити зв'язки з родиною Ріволта. Справа в тому, що Марелла Ріволта (Marella Rivolta), дружина Андреа Загаття, є арт-директором компанії Zagato і займалася обробкою і підбором кольорів BMW Zagato Coupé. та інструменти, необхідні для виробництва легендарної «Ізетти».

Руками італійських дизайнерів свого часу створювалися образи, що запам'ятовуються моделей BMW 3200 Michelotti Vignale (1959 р.), BMW 700 (1959 р.), BMW 3200 CS Bertone (1962 р.) і BMW M1 (1978 р.), кожна з яких до теперішнього часу вважається іконою дизайну.

BMW Zagato Coupé відкриває новий етап давнього співробітництва концерну BMW та італійських автомобільних дизайнерів. Процес спільної роботи багато в чому змінився в порівнянні з минулими роками, проте з появою нових технологій, таких як створення цифрових ескізів, Photoshop і програм комп'ютерного проектування і дизайну (CAD і CAS), відкрилося безліч приголомшливих можливостей. Незважаючи на стрімкий розвиток технологій проектування, дизайн все ще багато в чому залежить від людського погляду. «Співпраця з Zagato подарувало нам незабутні враження. Ми отримали цінний досвід спільної роботи з людьми, які поділяють наше розуміння хорошого дизайну і нашу любов до автомобілів, - розповідає Карим Хабіб (Karim Habib), керівник відділу дизайну BMW. - Нам вдалося створити особливий автомобіль багато в чому завдяки відкритому і конструктивному діалогу з представниками Zagato, їх досвіду, майстерності і незрівнянному почуттю форми. Всі ці таланти знайшли блискуче застосування при створенні BMW Zagato Coupé ».

Кузов BMW Zagato Coupé цілком зібраний вручну. Як і в попередніх моделях, обводи кузова в точності повторюють вигини механічної структури автомобіля, але облягають їх не щільно, надаючи певну свободу. Фахівці Zagato витратили багато годин на ручну обробку листового алюмінію і скрупульозну підгонку деталей, втілюючи в реальність унікальний силует автомобіля.

Дизайн: BMW очима Загато

BMW Zagato Coupé - продукт спільної роботи справжніх ентузіастів своєї справи, образ BMW з точки зору фахівців Zagato. Такий підхід знайшов відображення у зовнішньому вигляді автомобіля, унікальному поєднанні відмінних рис стилю обох компаній, втілених в емоційному дизайні нового купе. Короткий опис автомобіля відразу розставляє всі крапки над i: BMW Zagato Coupé спочатку замислювався як концепт Vmax і повинен був представляти собою сертифікований для руху по дорогах загального користування автомобіль аеродинамічно оптимізованої форми, здатний розвивати високу швидкість, при цьому відповідає всім вимогам законодавства щодо безпеки.

Одні тільки пропорції кузова BMW Zagato Coupé обіцяють незабутні відчуття від водіння. Дуже довгий капот, зрушений назад кокпіт з дахом double-bubble і обтічна хвостова частина Kamm Tail надають автомобілю надзвичайно динамічний вигляд, властивий купе.

Струмує вигин даху плавно переходить в короткий, заряджений задній свес, «спускаючись до дороги» в місці, де колесам передається вся міць двигуна. Скульптурний дизайн кузова і бездоганна обробка поверхонь, традиційні для Zagato, формують індивідуальний, миттєво впізнаваний образ BMW Zagato Coupé. З іншого боку, в якості обробки поверхні кузова чітко простежується вплив BMW. Динамічний силует створюється за рахунок вивірених вигинів, які прагнуть крізь туго натягнуті поверхні до задньої частини автомобіля. Спортивний характер BMW Zagato Coupé підкреслює візуальна глибина поверхонь кузова. «Я бачу в BMW Zagato Coupé якусь особливу магію, - зізнається шеф-дизайнер Zagato Норіхіко Харада. - Це невимушена природність ліній, яка в поєднанні з нестандартними дизайнерськими рішеннями Zagato створює унікальну елегантність автомобіля ».

Вражаючий вид спереду

Широка передня частина BMW Zagato Coupé виглядає дуже переконливо і мужньо. Спрямовані вперед лінії капота в певний момент круто обриваються внизу, викликаючи відчуття цілеспрямованості, готовності до дії - автомобіль ніби застиг у стрибку. Класичні елементи фірмового вигляду BMW - здвоєні круглі передні фари, решітка радіатора характерної форми і логотип BMW - реалізовані в BMW Zagato Coupé в дивовижною нової інтерпретації. Занижені, широко рознесені елементи підсилюють і без того спортивний вид передньої частини автомобіля. 

Чітко окреслені лінії капота, стрімкі вигини і туго натягнуті поверхні підсилюють відчуття динамічності. Два воздухозаборника, вбудовані у кришку капота, збільшують приплив повітря в моторний відсік і звертають увагу на присутність потужного двигуна. Контури капота переходять у дві поздовжні хвилі на даху double-bubble і разом з іншими лініями кузова спрямовуються до задньої частини автомобіля. Така форма даху, покликана зменшити площу фронтальній проекції автомобіля, є фірмовим знаком Zagato. Поздовжні хвилі дозволяють збільшити висоту салону навколо голів водія і пасажира, одягнених в шоломи під час гонки на треку. Крім цього, завдяки «подвійному горбу» (doppia gobba) поліпшуються аеродинамічні характеристики моделі і підвищується торсіонна жорсткість даху. Подібна дах є практично у кожного автомобіля, створеного в студії Zagato.

Форма нижньої кромки переднього фартуха, розходиться в напрямку коліс, підкреслює широку посадку моделі. Завершальний штрих вигляду носової частини - великі низько розташованим повітрозбірники, розмір і динамічні обриси яких недвозначно натякають на значну потужність двигуна під капотом. Нижче лінії капота BMW Zagato Coupé розташовуються передні фари, чий пильний «погляд», сфокусований на дорозі попереду, підкреслює особливе зручність автомобіля для водія і його швидкісний потенціал. Матове обрамлення розташованої між фарами характерною решітки радіатора BMW викликає асоціації з геодезичними структурами Бакмінстера Фуллера. Сама грати незвичайна тим, що складається з численних матових букв «z», що символізують Zagato. Якщо дивитися на автомобіль спереду, створюється враження, що букви «z» вільно висять в просторі, обмеженому площею решітки радіатора. При погляді з невеликої відстані стає видно, що букви закріплені поверх таких же «z» темного кольору, вписаних в восьмикутники. Блискучі букви розташовуються тільки на видимій стороні восьмикутників. Така структура візуально додає решітці радіатора обсяг і глибину, додаючи ще більше елегантності передньої частини автомобіля.

 

Стрімкі, динамічні бічні лінії

Бічні поверхні кузова BMW Zagato Coupé характеризуються заниженими лініями і чітким розподілом центрів тяжіння уваги, яким славиться студія Zagato. Ці особливості вдало поєднуються з впізнаваною обробкою поверхонь і особливою мовою форми, притаманними BMW. Дизайн купе передбачає особливу лінію даху, витонченість і стрімкість вигинів якої в даному випадку підкреслюють значний потенціал автомобіля.

Через довгий похилого капота кабіна візуально зміщена в бік задньої частини, в результаті чого візуальний центр автомобіля теж виявився зрушеним назад, що характерно для моделей Zagato з двомісним компонуванням салону. Ще однією відмінною рисою дизайну компанії є майже вертикальний зріз заднього контуру кузова, що поліпшує аеродинамічні характеристики автомобіля. Бічні поверхні відрізняють класичні лінії родстерів BMW, які в цій моделі стають більш напруженими та динамічними, прагнучи в бік «мускулистої» задньої частини автомобіля через привабливі обводи крил. Рисунок бічних ліній притягує погляд до задніх коліс і нагадує про те, що автомобіль має задній привід. Потужні вигини над задніми колесами перегукуються з контуром спойлера, надаючи даної частини автомобіля ще більш динамічні обриси.

Бічні вентиляційні отвори, що нагадують повітрозбірник на капоті, призначені для поліпшення динамічних характеристик бічних поверхонь кузова. Срібляста буква z, розташована під бічними вентиляційними гратами, служить додатковим нагадуванням про співпрацю BMW і Zagato.

Срібляста z розташована поверх опуклості, що повторює обриси літери, але злегка зрушеної в сторону для додання їй тривимірності. Єдині блискучі хромовані елементи на BMW Zagato Coupé - це дві букви z на повітрозбірниках та емблеми BMW.

Ще однією відмінною рисою дизайну Zagato є спроектований спеціально для цієї моделі перехід бічного скління в заднє скло. Ближче до заднього скосу даху нижня линяючи бокового вікна різко піднімається вгору і переходить на задню поверхню кузова, утворюючи верхню межу заднього скла. Таким чином, фірмовий елемент дизайну пов'язує бічні поверхні автомобіля з задньою частиною кузова в районі задніх стійок і гармонійно поєднує різні елементи один з одним. Ця особливість дизайну BMW Zagato Coupé стає особливо помітною при погляді зверху.

Спільна спадщина

Не секрет, що BMW і Zagato нерідко використовують в своїх розробках ідеї професора Камма, що досліджував аеродинамічні властивості задньої частини автомобілів. BMW 328 Kamm Coupé 1940 року, а також моделі Alfa SZ і TZ мали типову компоновку задньої частини кузова під назвою Kamm-tail (K-tail). Ця компоновка стала широко відомою в Італії завдяки кузову Coda Tronca, випробування якого ательє Zagato провело на початку 1960-х.

Ефект Камма став частиною концепції функціонального дизайну, спрямованої на поліпшення аеродинамічних характеристик автомобілів. Він дозволяє зменшувати значення Cx, при цьому зберігаючи компактні розміри кузова. «Хвіст Камма» забезпечує зниження опору повітря без витягнутої «каплевидної» задньої частини кузова.

Завдяки вкрай ефективною аеродинаміці задньої частини автомобіля BMW Zagato Coupé не потрібні анти крила.

М'язиста задня частина

Форма задньої частини є наочним свідченням значного впливу Zagato на дизайн автомобіля. Стильна задня частина кузова, виконана практично без єдиного зчленування, виглядає ніби виліпленої з єдиного шматка матеріалу. Ніщо не заважає плавному перетіканню поверхонь і не порушує композиції потужної «корми». Це також свідчить про високий рівень ручної роботи майстрів Zagato та вмінні дизайнерів працювати з поверхнями і формами - таланти, які кузовне ательє змогло використовувати в розробці дизайну автомобіля.

В цілому задня частина BMW Zagato Coupé виглядає широкою і низько опущеною, а її потужні обводи і стрімкі форми надають автомобілю стійку посадку на дорозі.

Найбільш яскрава особливість задньої частини купе - прозора панель нагорі, знайома по інших робіт Zagato. Крізь велику скляну поверхню, візуально розділену на три зони, можна бачити задні ліхтарі і внутрішній простір салону. Затемнене скло панелі робить вигляд BMW Zagato Coupé ще більш спортивним. Вигнута планка з фірмовим найменуванням Zagato ділить поверхня панелі на зони і візуально збільшує ширину кузова. Заднє скло, також затемнене, відкривається, надаючи доступ в багажне відділення.

Значний задній бампер знизу переходить у великий дифузор, розтягнутий в обидві сторони для створення більшого контрасту з планкою, що розділяє скляну панель, і додання задньої частини автомобіля додаткової маси і спортивності. Матова окантовка дифузора підкреслює його обриси, притягує увагу до коліс і підкреслює стійке положення BMW Zagato Coupé на дорозі. Розставлені в сторони вихлопні труби з матовою окантовкою - ще одна стильна деталь, яка доповнює образ задньої частини автомобіля.

Унікальність характеру BMW Zagato Coupé проявляється в найдрібніших деталях. 19-дюймові легко сплавні колісні диски з класичною спортивної п’яти шпицеві конструкцією злегка нагадують пропелери, натякаючи на витоки бізнесу обох компаній. Дійсно, і BMW, і засновник компанії Zagato Уго Загаття (Ugo Zagato) починали свою діяльність в авіаційній галузі. Вишукана матова обробка колісних дисків додає автомобілю особливий шарм.

Відмінні особливості і деталі

Родзинкою BMW Zagato Coupé є його забарвлення. Поверхня кузова забарвлена ??з використанням унікальної фарби Rosso Vivace - виразний відтінок червоного наповнює життєвою енергією кожну лінію і поверхня BMW Zagato Coupé. В залежності від освітлення колір фарби варіюється від майже чорного до яскраво-червоного. Примітною глибини і яскравості кольору вдалося досягти за допомогою спеціальної складної технології забарвлення. Кузов спочатку покривається чорної ґрунтовкою, поверх якої кладеться шар фарби «мерехтливий сріблястий металік». Потім наноситься шість надтонких шарів спеціально розробленої червоної фарби, що створює унікальний ефект. І нарешті, кузов покривається двома шарами прозорого лаку, що закріплює колір.

Вишуканість внутрішнього оформлення

Салон, зручно структурований в звичному стилі BMW, ідеально пристосований під потреби водія. Дизайнери Zagato зберегли загальний стиль салону, лише виділивши деякі елементи за допомогою незвичайного кольору або матеріалу. Вишукані матеріали обробки і якісне виконання елементів надають особливий шик інтер'єру, який також відрізняє спортивна атмосфера і виражений акцент на місці водія.

Додаткові елементи, встановлені вручну, такі як горизонтальні лінії на приладовій панелі і обшивці дверей, додають стилю салону нотки витонченості і елегантності. Стрімке вигин ліній покликаний посилити відчуття спортивності автомобіля. Ексклюзивна шкіряна обробка салону витримана в стриманих світло-і темно-сірих тонах. Це поєднання кольорів підкреслює бездоганну горизонтальну геометрію інтер'єру, а червона декоративна прострочки приладової панелі, дверей і сидінь нагадує про дивовижному кольорі кузова і створює спортивний дух. На походження BMW Zagato Coupé недвозначно натякають вишиті на сидіннях букви ж.

Тема горизонтальних ліній, два відтінки сірого і контрастні вкраплення червоного кольору присутні також в оформленні багажного відділення. Вигин ліній тут ненав'язливо повторює форму даху double-bubble. Проведену Zagato роботу з кольором та матеріалами доповнюють два ексклюзивних аксесуара - чохол для перевезення головних уборів і дорожня сумка. Дорожня сумка також відтворює форму даху з її поздовжніми хвилями, зберігаючи опуклі вигини навіть у порожньому вигляді.

Давні традиції кузовного ательє Zagato

Компанія Zagato, заснована Уго Загаття в 1919 році, в даний час є єдиним кузовним ательє, що знаходиться в приватному володінні. З перших днів Zagato дотримувалася у своїх роботах мінімалістського і лаконічного стилю, в повній відповідності з міланськими традиціями дизайну. Просторовим формам приділялося більше уваги, ніж деталям обробки, почасти з технічних міркувань. Дизайнер кузовів Уго Загаття черпав ідеї з багатьох галузей промисловості, але головним джерелом натхнення для нього завжди була авіація, в якій аеродинамічні характеристики і легкість конструкції цінувалися понад усе. При створенні автомобілів Загаття старанно слідував цим принципам, і незабаром його зусилля були винагородженні цілою серією перемог у перегонах, які здобули автомобілі Alfa Romeo в кузовах його розробки. «Необхідна краса», канони якої визначалися вимогами аеродинаміки і зниження маси, стала основоположним принципом дизайну, визначальним зовнішній вигляд всіх наступних творінь Zagato. Інший традицією Zagato стала вузька спеціалізація на купе, двох дверних автомобілях, оснащених тільки найнеобхіднішим набором компонентів і дозволяють відчути чисте задоволення від водіння.

В даний час компанія, очолювана Андреа Загаття, представником третього покоління родини, що управляє бізнесом, позиціонує себе як студію дизайну, в кузовах якій поєднуються тепло ручної праці з точністю новітніх технологій. Zagato продовжує слідувати своїй традиції, займаючись розробкою тільки кузовів і залишаючи механіку автомобілів в незмінному вигляді. При цьому студія не намагається самостійно створювати кузова для великих автовиробників, а вважає за краще працювати спільно з дизайнерськими відділами відповідних компаній. За роки своєї роботи студія розробила понад 200 концептів Vmax, спеціальних версій і мікросерійних моделей, які високо цінуються цінителями і колекціонерами автомобілів по всьому світу. Все творіння студії Zagato є бажаними експонатами для будь-якого колекціонера, а їх вартість у багато разів перевищує спочатку сплачену за них суму.

Повернутися до списку

Інші новини

05.07.2018
27.06.2018
14.02.2018


Володар міста