Фантастичні видіння відвідують інженерів Ford, що прагнуть підняти вироби Ford на новий рівень якості
12.10.2011

Використовуючи растрові електронні мікроскопи (РЕМ), інженери Ford досліджують дефекти поверхонь, які неможливо побачити неозброєним оком або звичайним мікроскопом.

РЕМ може виявити деталі розміром менше 1 нанометра (однієї мільярдної частини метра)Товщина людського волосу складає 0,05-0,1 мм. РЕМ дозволяє побачити предмети розміром менше 0,000001 мм.
Лише розглянувши компоненти виробів настільки пильно, інженери можуть зробити новий значний крок вперед на шляху подальшого підвищення якості продукції Ford

КЕЛЬН, Німеччина – Поверхня невідомої планети або крапля нафти? Картина художника-абстракціоніста або найдрібніші деталі металевої поверхні великим планом? Багатократно збільшені зображення, зроблені растровим електронним мікроскопом компанії Ford у процесі розроблення інженерами компанії нових компонентів, часто-густо змушують буденні, як здавалось, речі набувати фантастичного вигляду, вражаюче несхожого на те, що ми бачимо неозброєним оком.

«Нам потрібно дослідити можливі причини того, чому розроблений компонент може не відповідати нашим жорстким вимогам, – сказав Роджер Девіс, який займається розробленням і випробуванням матеріалів у Ford of Europe. – У деяких випадках причиною можуть бути найдрібніші аномалії – щось таке, що можна знайти з допомогою растрового електронного мікроскопа. Цей апарат здатний збільшувати об’єкт вивчення у 200 000 разів, перетворюючи його на сюрреалістичну картину, але для людини з призвичаєним оком будь-які дефекти, показані в такому масштабі, швидко стають очевидними».



Принцип роботи РЕМ: він створює збільшені зображення, використовуючи електрони, а не світлові хвилі, і це дає тривимірні зображення з високою роздільною здатністю. Щоб отримати їх, зразки кладуть у вакуумну колонку мікроскопа крізь герметичну заслінку (ці умови є критичними, оскільки електрони погано переміщуються в повітрі). Компонент-зразок після цього сканується пучком електронів, який скеровується низкою електромагнітних котушок.

Електронний пучок фактично відскакує від поверхні зразка, в результаті чого з’являються відбиті електрони, що скеровуються на пристрій, який дещо нагадує звичайний телеекран з електронно-променевою трубкою. Саме на цьому екрані створюються ці (часто неймовірні) зображення збільшеного компонента.

Якщо кінцеві результати стають вражаючим видовищем для більшості людей, для інженерів, які створюють ці зображення, це лише побічний продукт. Тільки вивчаючи компоненти на цьому ультрамікроскопічному рівні, інженери Ford можуть розгледіти найдрібніші аномалії і вжити відповідні заходи.

Від такої уваги до деталей, звичайно, виграє клієнт, який може бути впевненим, що кожен компонент автомобіля Ford було розглянуто на рівнях, абсолютно недоступних неозброєному людському оку, ще під час стадії розроблення проекту автомобіля. Це відбувається задовго до того, як хтось сяде за кермо нового авто.

Ось деякі з найбільш незвичайних зображень, які зустрілися інженерам Ford:

Глибоководна губка або нафтові залишки? Може й останнє, але це так не схоже на в’язку рідину, яку ви звикли бачити

Цей золотий болт зблизька стає дещо схожим на морський корал

Крапля води на листі…? Спробуйте подумки зменшити це зображення у більш ніж 1000 разів, і тоді ви зможете зрозуміти, якою крихітною є ця досадна сталева півсфера

Нагадує печеру, охоплену полум’ям, з фантастичному фільмі. Насправді це малесенька порожнина у литій алюмінієвій деталі.

Повернутися до списку

Інші новини

28.08.2018
14.02.2018
16.11.2017


Володар міста