Volvo Car Corporation запроваджує зміни у поведінці під час керування завдяки новим системам безпеки
13.07.2012

Завдяки розробленню кількох нових високотехнологічних рішень із забезпечення безпеки, Volvo Car Corporation зробила важливий крок до реалізації власної Стратегії-2020 року, яка полягає в тому, що ніхто не повинен гинути або отримувати тяжкі травми в нових автомобілях Volvo.

Наразі спеціалісти з безпеки Volvo Car Corporation проводять інтенсивні високотехнологічні роботи з метою втілити в життя бачення, що в майбутньому жоден з автомобілів Volvo не повинен потрапити в дорожньо-транспортні пригоди. Одним із заходів на шляху до реалізації Стратегії-2020 є те, що ніхто не повинен серйозно постраждати в нових автомобілях Volvo.
 
“Ми робимо чіткі кроки у правильному напрямку. У нас є низка науково-дослідних проектів, що мають на меті розроблення технологій для майбутніх моделей Volvo”, – відзначає Ян Іварссон (Jan Ivarsson), керівник стратегії безпеки і вимог Volvo Car Corporation.
 
Багато нових технологій запроваджується з урахуванням особливостей поведінки водіїв в сучасних умовах дорожнього руху. Сучасні водії відрізняються від водіїв минулого. Наприклад, результати досліджень трьох різних науково-дослідних інститутів в США показують, що сучасні водії витрачають від 25 до 30 відсотків свого часу за кермом, одночасно здійснюючи інші дії, зокрема розмовляючи по мобільному телефону.
 
Кількість водіїв, які роблять телефонні дзвінки і перевіряють електронну пошту й текстові повідомлення, дедалі більше зростає – і оскільки цей факт впливає на увагу водія на дорозі, він має бути взятий до уваги при розробленні нових технологій.

“У сучасному мобільному суспільстві наше соціальне життя слідує за нами, щоб ми не робили. Автомобіль не є винятком. Для нас це просто питання створення технології, вирішення якого надає водієві правильну підтримку в будь-який час”, – наголошує Ян Іварссон.
 
Дослідження Volvo Car Corporation фокусується на трьох основних напрямах: безпечне перебування в поточній смузі руху, запобігання нещасним випадкам на перехрестях і переходах, а також уникнення зіткнення з дикими тваринами. На сьогодні проводяться такі науково-дослідні проекти:
•    Підтримка автоматичного керування
•    Допомога на перехрестях
•    Розпізнавання тварин
Автоматичне керування в транспортних заторах
Підтримка автоматичного керування надає водієві можливість залишатися в смузі свого руху і дотримуватись ритму руху, якщо затори збільшуються.
 
“Водіння в повільних заторах є монотонною і нудною складовою повсякденного життя багатьох водіїв. Завдяки технології автоматичного керування автомобіль може допомогти водієві комфортно і безпечно слідувати за транспортним засобом, що рухається перед ним”, – говорить Фредрік Лундхольм (Fredrik Lundholm), розробник відділу забезпечення безпеки.

Використовуючи дані камери і радарних датчиків, машина може слідувати за транспортним засобом, що рухається попереду.  Двигун, гальма і кермове керування реагують автоматично. Якщо автомобіль попереду змушений зробити швидкий маневр, зважаючи на перешкоди на дорозі, водію допомагає система кермового керування, що змушує автомобіль повернути в тому самому напрямку.
 
“Ця функція має суттєві можливості для того, щоб зробити життя водія простішим. Наше перше покоління передових технологій акцентує увагу на водінні в заторі на низьких швидкостях. Автомобіль слідує за транспортним засобом, що рухається перед ним, в тій самій смузі. Тим не менш, рішення завжди приймає водій. Він або

вона може взяти управління у власні руки в будь-який час”, – говорить Фредрік Лундхольм.
 
Автоматичне гальмування на перехрестях
Перехрестя та розв’язки є найбільш складною частиною у сучасних умовах дорожнього руху. Коли шляхи багатьох учасників дорожнього руху пересікаються одночасно і з різних сторін, достатньо лише невеликої помилки, щоб спричинити серйозну аварію.
 
У США в 2007 році 21,5 відсотка всіх нещасних випадків відбулися на перехрестях, а в 16-ти країнах ЄС (за винятком Швеції) цей показник становив 20,6 відсотка в 2006 році.
 
Маттіас Бреннстрем (Mattias Brännström), доктор наук з активних функцій безпеки і фахівець з сигналів і систем в Технічному університеті Чалмерса, відповідає за допомогу на перехрестях в рамках дослідницького проекту, в центрі уваги якого автомобілі Volvo. Система попереджає та автоматично гальмує під час перетину перехрестя, коли це необхідно.
 
“Система допомоги на перехрестях використовує датчики для оцінки усієї ситуації руху. Якщо зафіксовано критичну ситуацію, рішення про втручання приймається блискавично ", – пояснює Маттіас Бреннстрем.
 
Він демонструє це на прикладі черги автомобілів, які повертають наліво на перехресті. Коли загорається зелене світло, автомобілі один за іншим повертають ліворуч. Несподівано назустріч на червоне світло виїжджає машина і миттєво створює небезпечну ситуацію.
 
“У цій ситуації автомобіль, який повертає, автоматично гальмує, щоб уникнути зіткнення. Система допомоги на поворотах допомагає виправити не лише помилки водія, а й помилки інших учасників дорожнього руху”, – пояснює Маттіас Бреннстрем.

Він зазначає, що підхід до забезпечення безпеки Volvo Car Corporation полягає в тому, що з автомобілями поводяться, як з людьми. Датчики – це очі, комп'ютер – мозок, а гальма – м'язи.
 
"Завдяки нашим передовим технологіям ми намагаємося зробити те саме, що б робили люди в такій ситуації, якщо у них є час, щоб зреагувати. Ми хочемо надати допомогу в якомога більшій кількості різних ситуацій”, – говорить Маттіас Бреннстрем.
 
Щоб отримати необхідні дані для розроблення цих систем, автомобілями проїжджають сотні тисяч кілометрів в різних умовах руху в усьому світі. Зрештою, система повинна бути рівною мірою здатна допомогти водіям у Бангкоку і Ванкувері, і, таким чином, пристосованою до місцевих особливостей стилю водіння та інтенсивності руху.
 
Система розпізнавання тварин спрямована на диких тварин
Звичайно, це збирання даних не обмежується міськими умовами. У сільській місцевості і в більш віддалених районах трапляється велика кількість серйозних зіткнень з дикими тваринами.
 
Аварії за участю диких тварин є однією з основних міжнародних проблем дорожнього руху. У Канаді на рік реєструється близько 40 000 таких аварій, що призводять до пошкодження транспортних засобів. У 2010 році в Швеції зареєстровано 47 000 зіткнень з тваринами. З них 7 000 – зіткнення з лосями. Така сама ситуація, як у Канаді і Швеції, спостерігається в Норвегії, Фінляндії та Росії. У США близько 200 осіб на рік гинуть внаслідок зіткнення з дикими тваринами, в основному з оленями.

Однак ця офіційна статистика дорожньо-транспортних пригод не розкриває всю правду. Наприклад, вона не включає всі ті нещасні випадки, в яких водій звертає в сторону, щоб уникнути зіткнення з твариною, і замість цього стикається з іншим транспортним засобом або з’їжджає з дороги. За даними вивчення дорожньо-транспортних пригод Університету Умео, у період між 2003 і 2010 роками не менше 23 відсотків дорожньо-транспортних пригод з летальним кінцем сталося після того, як водій звернув, щоб уникнути наїзду на лосів на дорозі, і ці цифри не відображаються в офіційній статистиці зіткнень з дикими тваринами.
 
На сьогодні Volvo Car Corporation працює над системою розпізнавання тварин, системою, яка виявляє і автоматично гальмує при виявленні тварини як при денному світлі, так і в темряві.
 
“Ця технологія є подальшим розвитком нашої системи захисту пішоходів. Значну увагу було приділено забезпеченню того, щоб система працювала в темряві, оскільки більшість зіткнень з дикими тваринами відбуваються на світанку і в сутінках”, – пояснює Андреас Айдехалл (Andreas Eidehall), технічний експерт з систем активної безпеки.

Дорожньо-транспортні пригоди з дикими тваринами часто відбуваються на середніх швидкостях. Мета полягає в тому, щоб знизити швидкість до моменту зіткнення приблизно зі 100-110 км/год до менше ніж 80 км/год. Як тільки швидкість падає нижче 80 км/год, системи безпеки автомобіля стають ефективними, а ризик серйозних ушкоджень невеликим. Це вимагає вміння виявити тварину з відстані близько 30 метрів.
 
Іншим важливим аспектом є час відгуку – проміжок часу між ідентифікацією об'єкта і реакцією системи.
“Завдяки передовим технологіям ми можемо ще більше скоротити час відгуку для того, щоб підвищити ефективність системи”, – розповідає Андреас Айдехалл. 


Система навчається розпізнавати форми тварин та моделей їхнього руху за допомогою величезної кількості зібраних даних. Збирання зображень тварин у русі відбувається постійно. Але оскільки дикі тварини достатньо добре навчилися перебувати поза полем зору, це складний процес.
 
“Збирання даних – це чудовий стимул, який допомагає нам зрозуміти, яким чином ми можемо виявити, що природа, зробивши все можливе, приховала. Основна увага приділяється великим тваринам, оскільки вони спричиняють найбільші пошкодження автомобілю та найсерйозніші ушкодження людям. Раніше ми займалися лосями й великими оленями, але тепер також конями та великою рогатою худобою. Один крок у майбутньому надасть можливість виявляти дрібних тварин, таких, як олені і дикі кабани”, відзначає говорить Андерс Айдехалл.
 
Успіх вимагає співпраці
“Ці технології розвиваються дуже швидко”, – робить висновок Ян Іварссон. - Із цінами на датчики та інші електронні компоненти, які постійно знижуються, наша мета полягає в тому, щоб ці передові рішення в майбутньому установлювались на всіх автомобілях. При цьому тісна співпраця з відповідними державними органами, страховими компаніями та іншими виробниками автомобілів також має життєво важливе значення для реалізації концепції безаварійного транспортного руху”.

Повернутися до списку

Інші новини

20.11.2017
20.11.2017
28.07.2017


Володар міста